Wednesday, April 20, 2011

sejuta belia berhimpun


PUTRAJAYA – Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menegaskan, satu pendekatan baru perlu diperkenalkan menerusi pelbagai program dan aktiviti yang bersifat kontemporari bagi meraikan golongan belia sempena Hari Belia Negara yang akan disambut pada hujung Mei depan.
Sambil menyifatkan projek untuk menghimpunkan sejuta belia di Putrajaya selama tiga hari dari 27 hingga 29 Mei nanti akan dapat direalisasikan, beliau berkata, cara sambutan tersebut dirancang akan menjadi tanda aras baru kepada dasar kerajaan dalam menghargai belia di negara ini.
Kerajaan, katanya, mahu belia dari seluruh negara berkumpul di Putrajaya untuk melakukan segala aktiviti membina yang mereka sukai di kota yang menjadi pusat pentadbiran negara itu.
“Putrajaya dibina sebagai bandar orang penting di negara ini, tapi pada 27 hingga 29 Mei ini datanglah (belia) ke sini. Buatlah apa sahaja yang anda suka. Kalau nak terjun bangunan di Putrajaya pun terjunlah... tapi pakai payung terjun,” katanya secara berseloroh ketika berucap melancarkan Segmen Malaysia Cergas sempena Hari Belia Nergara 2011 di Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di sini semalam.

copyright :kosmo

No comments: